Eindelijk zomer! Wat is er beter dan naar buiten gaan voor een rondje hardlopen in de zon (of zelfs in de regen)? Een combinatie van hardlopen en yoga uiteraard! Bijvoorbeeld in deze masterclass Yoga for Runners.

Iyengar Yoga kan veel voorkomende blessures helpen voorkomen en genezen door spieren te strekken en gewrichten in beweging te brengen die bij veel hardlopers stijf en stram raken. En yoga kan je ook helpen sterker te worden en te stabiliseren op de plaatsen die je nodig hebt. Als je lichaam goed uitgelijnd is, loop je sneller en gemakkelijker. Door je ademhaling te leren beheersen, kun je de kracht benutten die je nodig hebt om net dat extra stapje te zetten.

Leer van Ahmed in deze Masterclass ‘Yoga for Runners’!

13 juli 2024 10:00-12:30

Deze masterclass is geschikt voor hardlopers van alle niveaus, van beginners tot gevorderden. Of je nu je persoonlijke records wilt verbeteren of gewoon wilt genieten van een blessurevrije loopervaring: deze sessie biedt waardevolle inzichten en praktische tools.

We doen yoga op blote voeten, draag comfortabele kleding waarin je knieën en enkels zichtbaar zijn (korte broek of legging).

Sluit je aan bij Ahmed voor deze masterclass voor hardlopers. Je leert hoe je yoga kunt integreren in je eigen stretch- of versterkingsprogramma.

Ahmed loopt al lange tijd (ultra)marathons en triathlons. Hij begon zijn marathoncarrière in 1999 en heeft de meeste voorkomende hardloopblessures ervaren. De toevoeging van yoga aan zijn trainingsschema resulteerde voor hem in hardlopen met minder inspanning en veel minder blessures. Hij zal zijn ervaring delen over de voordelen van het combineren van yoga en hardlopen.

In deze foto zie je maar een klein gedeelte van zijn collectie ’trophy shirts’! If you know, you know…

Wat kun je verwachten?

– Meer flexibiliteit: Leer technieken om je spieren te stretchen en te verlengen, wat helpt bij het voorkomen van veelvoorkomende hardloopblessures.

– Verbeterde balans en uitlijning: Werk aan je balans en lichaamsuitlijning om een soepelere en effectievere looptechniek te ontwikkelen.

– Houdingen die je core versterken, essentieel voor stabiliteit tijdens het lopen.

– Bewustwording van je ademhaling om je mentale focus te versterken

– Herstel en ontspanning: Eindig de sessie met herstellende houdingen die je lichaam helpen te herstellen na intensieve trainingen.