Zwangerschapsyoga

Zwanger? Gefeliciteerd! Je bent vanaf de 13e week van je zwangerschap welkom in onze zwangerschapslessen. Het is het beste om te beginnen vóór de 20e week. In de lessen werken we op een no-nonsense manier aan kracht, souplesse en ontspanning.

Bij fysieke klachten zoeken we naar houdingen die verlichting brengen. Het gebruik van hulpmiddelen zoals dekens, blokken, riemen, touwen en bolsters zorgt ervoor dat je maximaal effect uit de verschillende houdingen kan halen en voorkomt tegelijkertijd dat je je lichaam teveel belast of verkeerd gebruikt.

Vanzelfsprekend kunnen niet alle zwangerschapsklachten verholpen worden, maar Iyengar Yoga werkt toch vaak preventief of verlichtend. Bij rugklachten, bekkenbodem- en bekkenklachten, bij een opgeblazen gevoel en bij psychische of mentale klachten kan gericht oefenen helpen.

Verder leer je ademhalingstechnieken en doe je ondersteunde houdingen om je energie-niveau op peil te brengen en te houden.

We werken in kleine groepen, en beschikken over genoeg hulpmiddelen om je te ondersteunen. We raden je wel aan om iedere week te komen. Dat helpt bij het voorkomen van ongemakken en zorgt dat je in goede conditie en met zelfvertrouwen de bevalling tegemoet gaat.

Na de bevalling kun je de lessen hervatten als postnatale lessen. Vanaf 6 weken na een bevalling zonder complicaties, of vanaf 10-12 weken na een keizersnee of andere complicaties. Herstellen van de bevalling en wennen aan het moederschap is voor iedere vrouw anders, maar na 3-9 maanden kun je ook weer met de gewone lessen beginnen. Vertel wel altijd aan de leraar dat je recent bent bevallen.

pregnancy Iyengar

1 Zwangerschaps Yogales

€ 20,-

10 Zwangerschaps Yogalessen

€ 175,-

De les is op woensdag van 16.45 – 18.15. Start 30 oktober 2019.
Leraar: Daniela Gfeller.

Bij voldoende interesse is er ieder kwartaal een partnerles. Deze wordt georganiseerd in overleg met de deelnemers. Er worden houdingen gedaan ter voorbereiding op de bevalling, en je partner leert hoe hij of zij je kan helpen tijdens de bevalling.

Interesse in zwangerschapsyoga? Schrijf je hier in of laat het ons weten!

 

Waarom Iyengar Yoga tijdens je zwangerschap? 

  • Versterk je benen, bekken, onderrug en schouders
  • Maak ruimte in je bekken ter voorbereiding op je bevalling
  • Leer ontspannen wanneer het nodig is
  • Werk gericht met zwangerschapsklachten
  • Verbeter je fysieke en mentale uithoudingsvermogen
  • Optimaliseer je conditie zodat je kunt genieten van je zwangerschap
  • Vergroot de kans op een snel herstel na je bevalling
  • Ontmoet anderen die in dezelfde levensfase zijn